9 Eylül 2010 Perşembe

seker pare

Sekerpare en severek senelerdir yaptigim meshur bir tatlidir ve yapmasi cok basit. 2 yumurta beyazini 250 gr yumusak margarinle karistitrip 3,5 su bardagi un ve yarim su bardagi irmik ve birtane kabartma tozunu ilave edip güzelcene yoguruyoruz.Ceviz büyüklügünde hamur alip yuvarlayip üstüne findik batiriyoruz.Ben üstüne biraz yogurt ve pekmez sürdüm .180 derecede güzelcene kizartiyoruz.Serbeti icin 3,5 su bardagi seker 3,5 su bardagi su (ben serbetini karemel usulü yapiyorum ) bir tasim kaynatiyoruz . Hamur ve serbeti sogutup tatlandirip en az dört saat sonra afiyetle yeriz.Bayram icin ideal ve basit ekonomik bir tatli...........

4 yorum:

  1. Şekerim Sana yetişemiyorum bir kaç gün internete girmedim kaç tane farklı tarıf eklemişsin:)
    ellerine sağlık Yengecim!!!

    YanıtlaSil
  2. eeee kimin ciragiyim senin kadar olasada caglam idare ediyor gibiyim simdilik . caglacim senin yardimina ihtiyacim var beni müsait oldugunda ararmisin?????

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik,yemis kadar olduk.ama karamel usulu serbeti nasil yapiyosun ben daha hic yapmadim oyle

    YanıtlaSil
  4. sekeri tencerede hafif kahverengi olana kadar kavur. suyu ekle ama suyu koydugunda dikkatli ol seker eriyene kadar kaynat .

    YanıtlaSil